Followers

Monday 27 August 2012

die hard 4

assalamualaikum...............

malam ini seperti malam-malam biasa. hati memberontak kebosanan menanti detik untuk pulang ke utm. boooo boo penipu. giler nak hitung hari nak kena balik u pastu kena studi, ada kuiz, test suma. tapi seriusly rindu gak nak buat aktiviti semua-semua tu macam best gak. tapi kadang-kadang kau ponteng meeting gak kan mak cik. hahaha tak ape sebab mak cik ni bukan orang penting poon anak oiii.




malam ni hujan bukan main lebat agi tambah kilat menyanyi-nyanyi kat langit nun. aku wat dek je depan desktop pastu sekali ayah tegur ada kain aku sehelai tak terangkat agi depan umah. ya allah, aku pun boleh lupa aku ada basuh baju raya tapi lupa nak angkat petang tadi. terima kasih wahai angah kau pegi angkat suma baju tapi kau tak tolong angkat pun baju along kan. tak pa tak paa along akan ingat peristiwa ni sampai esok. sob sobss..

lepas dah angkat baju, daku meneruskan tugasan daku yang sangat penting iaitu kembali online. sekali tengok takde connection tenet la pulak. daku menangis di dalam hati untuk kali kedua.


saya benci tengok awak. awak boleh tak pergi main jauh-jauh jangan pernah datang lagi kat sini. tak mungkin kita akan kembali bersama. kataku kepada page di atas. sekali ayah cakap 'along jangan online aaa hujan-hujan ni'. aku mengangguk untuk mengelak dari menjadi anak derhaka. dari situ bermula lah satu perjalanan yang penuh kebosanan untuk ku.........


untuk menghilangkan kebosanan yang membuak-buak bak lautan memukul ombak, daku yang rajin ini bertanya kepada angah kalau ada novel english yang boleh dibaca. sekali angah bagi buku di atas ini, daku menjerit-jerit dalam hati. sekali buku literature daaaaa.... untuk pengetahuan umum, daku yang rajin ini memang tidak mempunyai novel LANGSUNG sebab daku memang seorang yang 'RAJIN'. tahu-tahu ajelah maksud rajin yang telah dikomakan di atas.

dah abis belek-belek buku yang angah kasi. daku meneruskan perjalanan dengan duduk di depan desktop menanti connection tiba. sedang menunggu, tiba tiba!! perut pula berkaroeke bak gong yang dipalu. daku pun ke dapur untuk menyetelkan masalah ini. terus daku yang 'TERER MEMASAK' ini merebus fish ball yang terhias indah di dalam refrigerator. ambooi dah pandai speaking pas baca buku literature tadi.



sambil menanti fish ball 4 ketol ni dihabiskan, daku merenung corak seluar yang tengah dipakai. lawa juga bentuk-bentuk daun gitu. kalau buat wallpaper twitter cun jugak ni. lantas kamera di depan mata dicapai dan inilah hasil nya.



itu sahajalah dari daku, sudah penat untuk menaip lagi. jari-jemari lemah dah lama mereka tidak ber'exercise'. sekian tata titi tutu kamu-kamu comels semua. =)

26 comments:

  1. 'along jangan online aaa hujan-hujan ni' jangan jadi anak derhaka...kikikikikiki

    ReplyDelete
  2. baguih la baca novel omputih...

    ReplyDelete
  3. Salam fizah.

    Mesti gagahkan diri buat benda2 tu smuakan..tak leh online punya pasai,kah3

    ReplyDelete
  4. Saya nanti bakal mendaftar kat UTM..huhu
    sedih nak tinggal family..
    Tapi,kena teruskan jugak!hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. skudai ye? klu tak boleh jupe weee~ jgn cdiy2 truskan brjuang..chaiyokk~ =D

      Delete
  5. anak solehah ek..haha on9 ujan2 pn xjadi pe,line kalahkan siput kan -,-". xyah nak excited sgt la,boring g u ! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. siput lagi laju pantas mengesot dari line tenet...huhhh heee =)

      Delete
  6. along??? ak pon along jugak..hahaa

    xdak internet, xdak kehidupan...super bosan. tp hang baca ker xdak novel lect tu??ke men belek2 jer???

    ReplyDelete
    Replies
    1. mestilah cek belek2 saja cek habaq kat angpa =)

      Delete
  7. Waa.. mcm novel lak entry ni. Haha. Jgn on9 time hujan. Bhya.. :D



    p/s: slmt kmbali ke utm :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. bhya sbab ape erk? thankz sbb mmberi peringatan =)

      Delete
  8. ha.Perasaan yg sma...good luck k .
    memberontakkk..OMK!

    ReplyDelete
  9. kita pun tgh menghitung hari nak balik U uhuk uhuk
    btw salam aidilfitri :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. menghitung hari detik demi detik..hehe salam aidilfitri juga! =)

      Delete
  10. mesti panas je hati tak bole on9..haha

    ReplyDelete